divendres, 4 de novembre del 2011

La nostra pròpia definició d'il·lusió...

La il·lusió...

Hm..

Saps què es?

La coneixes?

L’has viscut?

És difícil de descriure oi?

Nosaltres mai l’hem vist però sí que l’hem pogut sentir dins nostre. Tenim entès que la il·lusió és un sentiment que viu a la nostra part inconscient, on els nostres desitjos estan lluitant constantment per poder passar a la nostra consciència i dir:

- Eh! Sóc aquí, no m’oblidis, segueix potenciant-me!

També tenim entès que és immortal perquè tot i que de vegades creiem que l’hem perdut, segueix estant arraconada en alguna part del nostre cor esperant qualsevol acte, qualsevol motiu, per tornar a brillar i fer-se notar; Així podem entendre que la il·lusió és:
  • Com una llum encesa mentre és forta
  • Com una bombeta fosa, petita i arraconada quan la deixem de banda, quan la donem per perduda.

El sentiment de la il·lusió es presenta com una sorpresa a l’escoltar, veure o sentir alguna cosa que et provoca una motivació, una sensació entusiasta, la que farà que aquesta il·lusió guanyi força i es pugui fer realitat produint-te una satisfacció increïble; L’esperança i l’esforç propis faran que això sigui possible.

Del que estem segures és que si creiem en ella i en nosaltres mateixes la podem fer realitat, perquè som les úniques que sentim les nostres pròpies il·lusions, però hem de posar-hi totes les nostres ganes i desitjar-les de principi a  final.
 
FEU BRILLAR LES VOSTRES IL·LUSIONS I MANTENIU-LES!!!



dijous, 3 de novembre del 2011

Les Pissarres Digitals Interactives (PDI)


El dia 30 d’octubre en Josep Holgado va venir-nos a parlar sobre l’ús i la importància de conèixer les pissarres digitals interactives, sobretot per als futurs educadors: nosaltres.
Per començar va dir-nos que una pissarra digital es compon, bàsicament, d’un canó i una pantalla.
Consisteix en un hardware i un software, on utilitzà Notebook, un programa per a grans i petits ideal per a dur a terme una classe gràcies a la gran varietat d’aplicacions que conté, com per exemple:
   
  • Instruments com fons de pantalla, fotografies, música, subratlladors, fletxes, lupes, mosaics, esborradors, figures, canvis de font, noves pàgines, disseny, canvis de format, utilització de teclat manual o interactiu...
  • Escriptura interactiva, auditiva, representativa o manual en colors gràcies a uns lets que manen
  • Permet seleccionar i subratllar vídeos, textos, pàgines web..., extreure fotografies de pàgines web que no es poden copiar i utilitzar material d’Internet, podent-lo manejar al nostre gust i assenyalar punts específics sense modificar la informació
  • Enregistrar pàgines i fins i tot la veu del professor o l’alumne i l’explicació pas a pas tant visual com auditiva
  • Possibilitat de penjar o enviar documents fets a classe als alumnes com a power point, document word etcètera, per a que ho puguin veure des de casa i en qualsevol moment 
  • ...
L’educació és essencial en qualsevol nen/a i molt important per al seu desenvolupament, per això necessiten instrucció i formació, i les pissarres digitals estan dissenyades amb el propòsit d’ajudar a millorar-la, a fer que els i les alumnes aprenguin d’una manera menys tradicional i amb bons o millors resultats. D’aquí doncs neix la importància de que qualsevol futur educador o educadora sàpiga fer-ne ús.

Josep Holgado va recalcar que les pissarres digitals són un suport, no una finalitat.

 · Creieu que les pissarres digitals són un bon recurs per als educadors i els seus i les seves alumnes? Podrien acabar substituint totalment els llibres o l’alternança és la millor opció? 



És un debat obert actualment, però la tecnologia avança i com a conseqüència, positiva o negativa, avancem amb ella!


Només una cançó


Una cançó molt bonica interpretada pel Gerard Quintana i en Pep Sala.
http://www.youtube.com/watch?v=AJ1pX12FCSs

Amb una cançó 
no n´hi ha prou per canviar el món, 
però et pot encendre el cor. 
Amb una cançó 
vam aprendre a ser com som: 
sempre pendents d´una il·lusió. 

Només una cançó 
és suficient per parar el temps; 
només una cançó d´amor. 
Va ser una cançó 
que un dia ens va canviar la sort 
cap a un camí sense retorn. 

Cauen les estrelles 
sobre els vells amants. 
Volen amb les cendres. 
El vent sap on van... 

Amb uns vells acords 
vam tornar a fer brillar el sol 
en un camí sense retorn; 
rere d´una melodia, una il·lusió. 

Hem caigut molts cops a terra; 
hem tocat sovint el cel... 

Amb una cançó 
pots despertar dels teus malsons, 
si pots cantar ben fort. 
Amb una cançó 
ens vam salvar de perdre el nord 
en un camí sense retorn, 
rere d´una melodia i una il·lusió. 

Amb una il·lusió 
és senzill fer una cançó 
per caminar i no tenir por 
en un camí sense retorn.


dimecres, 2 de novembre del 2011


Aquest powerpoint va dirigit a infants, per tal de donar a conèixer la importancia dels riscos de les noves tecnologies, i ajudar-los a fer un bon ús d'aquestes.