dijous, 3 de novembre del 2011

Les Pissarres Digitals Interactives (PDI)


El dia 30 d’octubre en Josep Holgado va venir-nos a parlar sobre l’ús i la importància de conèixer les pissarres digitals interactives, sobretot per als futurs educadors: nosaltres.
Per començar va dir-nos que una pissarra digital es compon, bàsicament, d’un canó i una pantalla.
Consisteix en un hardware i un software, on utilitzà Notebook, un programa per a grans i petits ideal per a dur a terme una classe gràcies a la gran varietat d’aplicacions que conté, com per exemple:
   
  • Instruments com fons de pantalla, fotografies, música, subratlladors, fletxes, lupes, mosaics, esborradors, figures, canvis de font, noves pàgines, disseny, canvis de format, utilització de teclat manual o interactiu...
  • Escriptura interactiva, auditiva, representativa o manual en colors gràcies a uns lets que manen
  • Permet seleccionar i subratllar vídeos, textos, pàgines web..., extreure fotografies de pàgines web que no es poden copiar i utilitzar material d’Internet, podent-lo manejar al nostre gust i assenyalar punts específics sense modificar la informació
  • Enregistrar pàgines i fins i tot la veu del professor o l’alumne i l’explicació pas a pas tant visual com auditiva
  • Possibilitat de penjar o enviar documents fets a classe als alumnes com a power point, document word etcètera, per a que ho puguin veure des de casa i en qualsevol moment 
  • ...
L’educació és essencial en qualsevol nen/a i molt important per al seu desenvolupament, per això necessiten instrucció i formació, i les pissarres digitals estan dissenyades amb el propòsit d’ajudar a millorar-la, a fer que els i les alumnes aprenguin d’una manera menys tradicional i amb bons o millors resultats. D’aquí doncs neix la importància de que qualsevol futur educador o educadora sàpiga fer-ne ús.

Josep Holgado va recalcar que les pissarres digitals són un suport, no una finalitat.

 · Creieu que les pissarres digitals són un bon recurs per als educadors i els seus i les seves alumnes? Podrien acabar substituint totalment els llibres o l’alternança és la millor opció? 



És un debat obert actualment, però la tecnologia avança i com a conseqüència, positiva o negativa, avancem amb ella!


2 comentaris:

  1. Ens hem d'anar adaptant però també s'ha de buscar el màxim rendiment. Si trobem la manera de que funcioni millor que el sistema tradicional facilitarà la tasca però pel moment sembla que només podem utilitzar-ho com a suport ja que significa pèrdues considerables de temps.
    Tant de bo que s'aconsegueixi implementar en l'ensenyament d'un futur molt proper a totes les aules.

    ResponElimina
  2. Nosaltres creiem que les PDI són una bona eina per a l'educació, sempre i quan siguin de reforç.

    Ens va encantar la xerrada i ens van encantar les PDI'S, tan bon punt es va acabar la xerrada vam anar a experimentar amb la que hi ha a la biblioteca de la facultat!

    ResponElimina